BLACK WEEK – wszystkie pakiety konsultacji 20% taniej – SPRAWDŹ

Baton proteinowy nie jest dobry tuż przed treningiem

domowe-batony-proteinowe-scaled

PYTACIE – DLACZEGO?

Proteiny zawarte w produktach wysokobiałkowych są jednym z najtrudniej przyswajalnych składników naszej diety. Organizm musi się bardzo napracować, żeby rozłożyć je do aminokwasów, wykorzystywanych w odbudowie tkanek. To bardzo energochłonny proces – energia potrzebna na treningu zostanie wykorzystana na procesy trawienia, a nie na treningu.

Czego jeszcze nie jemy bezpośrednio przed wysiłkiem?

jajecznicy i produktów z jajek

twarogu i pochodnych (serek wiejski)

shake’ów proteinowych

mięsa i ryb

W zależności od objętości i intensywności planowanej jednostki, na 1 – 0,5 godz. przed treningiem warto zjeść lekkostrawny posiłek, będący szybkim źródłem energii. Unikać należy zatem produktów zawierających białko, dużą ilość tłuszczu oraz błonnika pokarmowego.

Pomysły na posiłki przedtreningowe zarówno te słodkie jak i wytrawne znajdziesz w moim e-booku “Odżywianie około treningowe młodego sportowca” https://sportujemy.pl/…/e-book-odzywianie-okolotreningowe/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Koszyk zamknij